Le Sampleur et Le Samplé .
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Le Sampleur et Le Samplé .
Le principe est simple, on a tous kiffé sur des morceaux sans savoir d'où venait le sample! Ce topic à pour but de dévoiler où les beatmaker vont fouiner pour faire leurs instrus!! Que tout le monde participe!^^
Fonky Family - Art de Rue
Rockwell feat Michael Jackson - Somebody's Watching Me
.........................................
Charles AZNAVOUR, c'est vraiment le chanteur français le plus samplé par les rappeurs hexagonaux ou Americains!^^
PASSI - Emeutes
Charles Aznavour - Désormais
..............................................
Xzibit - Paparazzi
Gabriel Faure - Pavane
....................
Ideal J - Evitez
Charles Aznavour - Les Deux Pigeons
...............................
NTM - Tout n'est pas si facile
Eathel Beatty - It's Your Love
............................................................
Dr Dre feat Eminem & Xzibit - What's The Difference (live)
Charles Aznavour - La Bohème
........................................
Charles AZNAVOUR - A ma fille
FONKY FAMILY - Aux Absents
..........................................
morceau de Jay-Z : "History" Composé par Véronique Sanson, Produit par Kanye West. « Destiné a marquer la victoire de Barack Obama »
..
Jay-Z - History (New song)
envoyé par wonderful-life1989..
La chanson originale "Veronique Sanson & Marc Lavoine - Une Nuit Sur Son épaule"
..
VERONIQUE SANSON & MARC LAVOINEChanson originale de la repri
envoyé par powertlse..
Fonky Family - Art de Rue
Rockwell feat Michael Jackson - Somebody's Watching Me
.........................................
Charles AZNAVOUR, c'est vraiment le chanteur français le plus samplé par les rappeurs hexagonaux ou Americains!^^
PASSI - Emeutes
Charles Aznavour - Désormais
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Xzibit - Paparazzi
Gabriel Faure - Pavane
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Ideal J - Evitez
Charles Aznavour - Les Deux Pigeons
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NTM - Tout n'est pas si facile
Eathel Beatty - It's Your Love
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Dr Dre feat Eminem & Xzibit - What's The Difference (live)
Charles Aznavour - La Bohème
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Charles AZNAVOUR - A ma fille
FONKY FAMILY - Aux Absents
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morceau de Jay-Z : "History" Composé par Véronique Sanson, Produit par Kanye West. « Destiné a marquer la victoire de Barack Obama »
..
Jay-Z - History (New song)
envoyé par wonderful-life1989..
La chanson originale "Veronique Sanson & Marc Lavoine - Une Nuit Sur Son épaule"
..
VERONIQUE SANSON & MARC LAVOINEChanson originale de la repri
envoyé par powertlse..
Re: Le Sampleur et Le Samplé .
Toujours sympa ces topics. J'étais en train d'écouter l'instru de Crack A Bottle et le titre de Mike Brant. Bah franchement Dre et son staff ils ont bien bossé quand même, l'intro est la même oui, mais le reste c'est du vrai boulot, à part un morceau d'instru qui réapparait au refrain.
Une preuve de plus que même en sampling, tu peux recréer par dessus
Une preuve de plus que même en sampling, tu peux recréer par dessus
Blacko- Amphétamine
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Re: Le Sampleur et Le Samplé .
Moi j'ai une légère interrogation quand au sampling suivant :
NTM - That's my people
et pour l'originale,
Chopin - Prelude No 4 in E-minor, Op.28
Pour moi c'est ça mais c'est officiel quoi ?
NTM - That's my people
et pour l'originale,
Chopin - Prelude No 4 in E-minor, Op.28
Pour moi c'est ça mais c'est officiel quoi ?
Zaibacker- Commercial chez Ricard
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Localisation : Saint-Herblain (44)
Date d'inscription : 26/06/2008
Re: Le Sampleur et Le Samplé .
jpourrai le plié ce topic mais
le blog du Forum Sampleur-Sampleur
Pour faire simple ; c'est une petite communauté (dont je fait parti) passionné par sampling
en gros dés qu'on grille un sample (genre le Dre qui sample Mike Brant sa vient de chez nous a la base) on le poste sur le blog avec l'original samplé et le sampleur...
Le bon sampling c'est quant personne ne grille ton sample
ex parfait : Kev Brown sur Mpc
sinon That's my people c'est bien samplé sur F.Chopin Zaibacker
le blog du Forum Sampleur-Sampleur
Pour faire simple ; c'est une petite communauté (dont je fait parti) passionné par sampling
en gros dés qu'on grille un sample (genre le Dre qui sample Mike Brant sa vient de chez nous a la base) on le poste sur le blog avec l'original samplé et le sampleur...
Le bon sampling c'est quant personne ne grille ton sample
ex parfait : Kev Brown sur Mpc
sinon That's my people c'est bien samplé sur F.Chopin Zaibacker
Re: Le Sampleur et Le Samplé .
Tays is a real, il y a pas une semaine encore je regardais exactement la même vidéo, Kev Brown est un maître en la matière, et ça me fait marrer parce que sur son blog il présente ses "instruments" etc et il explique que la plupart de ceux qu'il possède sont de seconde main, et pas de qualité maximale, bref ce mec est énorme, avec un rien il fait un truc de folie, il n'y a qu'à voir le taff réalisé avec LMNO récemment.
Sinon niveau sample, celui des O'Jays "U and me" qui a été donc samplé par les mecs du Queens Crhyme Fam sur le morceau du même nom, je crois que je me relèverai jamais de ce son.
Autre sample sinon, ce qui me vient en tête, le morceau de F.T. de Get Large "World iz a ghetto" qui sample le morceau de J. Halliday (oui oui) du même nom, gros taff là dessus. Très bonne initiative de topic et puis au passage Tays, le site de sampleur /samplé m'est précieux dans mes recherches de samples, gros travail quand même, j'avais écouté vite fait (mais je sais pas ce que j'en ai fait) l'album de A.Z remixé c'était du bon!
Sinon niveau sample, celui des O'Jays "U and me" qui a été donc samplé par les mecs du Queens Crhyme Fam sur le morceau du même nom, je crois que je me relèverai jamais de ce son.
Autre sample sinon, ce qui me vient en tête, le morceau de F.T. de Get Large "World iz a ghetto" qui sample le morceau de J. Halliday (oui oui) du même nom, gros taff là dessus. Très bonne initiative de topic et puis au passage Tays, le site de sampleur /samplé m'est précieux dans mes recherches de samples, gros travail quand même, j'avais écouté vite fait (mais je sais pas ce que j'en ai fait) l'album de A.Z remixé c'était du bon!
Titou- Club des Lovers
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Date d'inscription : 22/05/2006
Re: Le Sampleur et Le Samplé .
Titou a écrit: l'album de A.Z remixé c'était du bon!
la suite est en prépa
c'est marrant aussi que tu parle de World Is a Ghetto ,parsque justement le thème principal du projet consiste a samplé un artiste francais boudé par les beatmakers ,et c'est Jean Philippe Smet qui a été choisi par les membres.
Le projet sera un projet un genre de "MashUp" (Un artist Vs Un autre artist) mais je n'en dit pas plus
Re: Le Sampleur et Le Samplé .
T'as déjà un morceau tt prêt (celui de F.T)
Sinon je me tiendrai des news pr la suite de A.Z et aussi pr ce projet
Sinon je me tiendrai des news pr la suite de A.Z et aussi pr ce projet
Titou- Club des Lovers
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Date d'inscription : 22/05/2006
Re: Le Sampleur et Le Samplé .
J'adore le sampling, c'que j'prefere c'est carrement les morceaux avec pour refrains des samples de folie a peine travaillé, enorme
Extra-Prolific- Ce genre de membre respectable
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Re: Le Sampleur et Le Samplé .
Dans le dernier album de Wale, le morceau "Diary" produit par The Sleepwalkers est samplé sur un morceau de Yann Tiersen extrait d'Amélie Poulain.
Sinon Jedi Mind Tricks ont samplé "Big Bisous" de Carlos (véridique).
Sinon Jedi Mind Tricks ont samplé "Big Bisous" de Carlos (véridique).
Zek- @ZeakyZek
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Re: Le Sampleur et Le Samplé .
J'avais jamais entendu le fameux titre d'Aznavour avec le sample de "What's the Difference", ça tue
Re: Le Sampleur et Le Samplé .
Hocus pocus a samplé Blue in Green (album kind of Blue) de Miles Davis et John Coltrane pour la chanson 73 Touches sur l'album du même nom. Ma préféré je crois bien:
HP:
https://www.youtube.com/watch?v=wTKAM3uvWOI
Miles Davis & John Coltrane:
https://www.youtube.com/watch?v=PoPL7BExSQU&feature=fvst
Y'a aussi Le Wu Tang Clan qui ont samplé After Laughter (Comes Tears) de Wendy Renee pour leur chanson Tearz.
Et A Tribe Call Quest qui sampla la célèbre chanson Walk On the Wild Side pour leur chanson elle aussi célèbre Can I kick it?
=)
HP:
https://www.youtube.com/watch?v=wTKAM3uvWOI
Miles Davis & John Coltrane:
https://www.youtube.com/watch?v=PoPL7BExSQU&feature=fvst
Y'a aussi Le Wu Tang Clan qui ont samplé After Laughter (Comes Tears) de Wendy Renee pour leur chanson Tearz.
Et A Tribe Call Quest qui sampla la célèbre chanson Walk On the Wild Side pour leur chanson elle aussi célèbre Can I kick it?
=)
Sook- Newbie
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Re: Le Sampleur et Le Samplé .
Tj avec le maître 20syl ,il a intelligemment samplé Gilbert Montagné pour l'instru de Dernier Pro et Stix - J'garde un oeil sur le rap
du grand art
du grand art
Re: Le Sampleur et Le Samplé .
Sat feat Rohff et le Rat Luciano - nous contre eux 2 (premier album solo de Sat , "Dans mon monde")
Vince DiCola - War (Rocky IV)
Vince DiCola - War (Rocky IV)
Re: Le Sampleur et Le Samplé .
Un bête de sample pour une bête de zik :
Roy Ayers - everybody loves the sunshine
Erule - Listen up
Roy Ayers - everybody loves the sunshine
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Tenido- Chiken Killa
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Re: Le Sampleur et Le Samplé .
tin que des vidéo... quel bonheur d'avoir une vieille conexxion!
Invité- Invité
Re: Le Sampleur et Le Samplé .
Ce sample là j'l'ai toujours trouvé pété au possible
de
Rose Royce - Love dont Live Here Anymore
de
Rose Royce - Love dont Live Here Anymore
Extra-Prolific- Ce genre de membre respectable
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Re: Le Sampleur et Le Samplé .
Fonky Family - Mystère et suspense
Samplé sur Toto - I won't hold you back
Chanson qui a aussi été utilisée par Roger Sanchez pour son tube "Another chance" :
Samplé sur Toto - I won't hold you back
Chanson qui a aussi été utilisée par Roger Sanchez pour son tube "Another chance" :
Saladin le Awesome- Newbie
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Date d'inscription : 22/01/2010
Re: Le Sampleur et Le Samplé .
Sinon, pour les fans de rap US, je suis abonné à une chaine sur youtube, c'est un DJ (Dj funktuall) qui s'amuse à dénicher les samples originaux utilisés par pas mal d'artistes US. Un vrai fan de hip-hop, son taf est vraiment pas mal :
https://www.youtube.com/user/funktuall
(les épisodes s'appellent Top 10 Samples in Hip Hop History)
https://www.youtube.com/user/funktuall
(les épisodes s'appellent Top 10 Samples in Hip Hop History)
Saladin le Awesome- Newbie
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Re: Le Sampleur et Le Samplé .
Tiens puisqu'on parle de Toto il a grave été pillé quand meme c'est clair
Genre de mémoire
Hold The Line
A donné Mon Son de B20
Et My Squad de Kamachi & Juju Mob
Et le celebrissime Africa..
A donné Heart of a Man de XZIBIT (c'te bombe quand meme)
New World de Nasir Jones
Ja Rule a laché Murdrr Reigns aussi mais comment elle pue cette zik, trop mal utilisé pour le coup contrairement au X..
Et sans doute bien d'autres lol
Genre de mémoire
Hold The Line
A donné Mon Son de B20
Et My Squad de Kamachi & Juju Mob
Et le celebrissime Africa..
A donné Heart of a Man de XZIBIT (c'te bombe quand meme)
New World de Nasir Jones
Ja Rule a laché Murdrr Reigns aussi mais comment elle pue cette zik, trop mal utilisé pour le coup contrairement au X..
Et sans doute bien d'autres lol
Extra-Prolific- Ce genre de membre respectable
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Re: Le Sampleur et Le Samplé .
Stevie wonder knocks me off my feet
a donné shimmy shimmy ya du regretté ol dirty bastard. Méconnaissable!
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equity- Beatmaker Baby!
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Re: Le Sampleur et Le Samplé .
Le mystère du sample de "Shook Ones Part II" enfin résolu !!
A couple of weeks back, “Bronco,” a member of the hip-hop forum the-breaks.com, helped solve a musical mystery dating back to 1995: From where did Mobb Deep sample the bass line for “Shook Ones Part II”? This may seem like insider hip-hop baseball — and it is — but within the subculture of sample sleuths who care about such things, this was a Really Big Deal.
“Shook Ones Part II,” from “The Infamous” album, is Mobb Deep's most-cherished hit, so iconic that when Eminem needed a draught of sonic courage in “8 Mile,” he turned to it, with its distinctive tick-tock drums and dark, minor-key bass line.
Except, it turns out, the source of that bass line wasn't a bass line at all, one reason the sample eluded discovery. The longer “Shook Ones Part II” kept its secrets, the more it became a holy grail for sample seekers, complete with debated theories and false leads. In solving this cold case, Bronco (born Timon Heinke) and his revelation harkens to a seemingly bygone era of competitive sampling and sourcing.
In the late 1980s, as affordable digital samplers such as E-mu's SP-1200 and Akai's MPC-60 entered the market, beatmakers discovered the creative potential of looping and manipulating bits and pieces of music from other artists' recordings, called “samples,” to build new songs. They sought out unused sounds on increasingly obscure records to stay ahead of their peers — and possibly copyright attorneys — and sample hounds followed just as intensely. The adage that “knowledge is power” gave samples cultural capital — DJs could build sets using “originals” while vinyl sellers could mint small fortunes by selling records sporting “known” samples.
This quest for knowledge inspired self-described “professional computer geek,” Blaine Armsterd to create the Sample FAQ in 1994. It was a database of original samples sourced from his record collection, album-liner notes and user contributions culled from the pre-www “newsgroups” of the early Internet frontier. In an ironic case of intellectual property theft, the FAQ eventually became so definitive that someone began selling bound bootleg copies of it, retitled “The Holy Book of Hip-Hop.”
By the time Armsterd turned the FAQ into the-breaks.com in 2003, it had documented almost every major rap sample of the '80s and '90s, save for a handful of famous holdouts, including “Shook Ones Part II,” Raekwon's “Ice Cream” and Nas' “Nas Is Like.” Armsterd had ceased doing much sourcing but his forums' users stayed vigilant and one by one knocked most of these mysteries down.
However, what the Internet giveth, the Internet can taketh away. The cultural capital that came with mastering sample knowledge was premised on scarcity, both of the records themselves and simply knowing about them. The social media revolution of the last 10 years has made scarcity irrelevant; you can download a file containing every sample Mobb Deep used on “The Infamous” in less time than it takes to listen to “Shook Ones Part II.”
Ethnomusicologist Joseph Schloss, author of “Making Beats: The Art of Sample-Based Hip-Hop,” suggests that the Internet-powered ubiquity of sample information has diminished its value. “You can find both the information and the recording online, so you can satisfy that urge without buying the record or even working very hard,” says Schloss, adding, “ironically, it almost seems that what we miss in retrospect is the work itself, rather than the rewards.”
Sometimes “the work” comes through chance. Heinke cracked the code of “Shook Ones Part II” while listening to “Jessica,” a 1969 recording by Herbie Hancock. It turns out that Mobb Deep rapper-producer Havoc took a piano melody from the song and slowed it down at two different pitches to create a two-bar loop more reminiscent of a bass guitar than keyboard. After Heinke announced his discovery, another Internet denizen, “Hawkeye,” created a sound file that re-creates that transformation process.
Is this unveiling the end of an era? Sample-based production — though hardly dead — no longer dominates hip-hop's aesthetics, and artists still known for extensive sampling, such as Kanye West, do so with full credits listed in the liners. There's little mystery left when a video playing all the samples used on West's “My Beautiful Dark Twisted Fantasy” can appear on YouTube the day after the album's release.
At least with “Shook Ones Part II,” Schloss suggests that this “residual case” finally has some closure, “like an antique collector finally completing a set.”
Appropriately, Heinke — who hails from Germany — was asked via email why he remains passionate about sourcing, and he compared it to “collecting stamps. It's like finding a Blue Mauritius [a prize amongst philatelists]. We're all nerds in here.”
Surely, sample sourcers have always been minutiae-obsessed, and whether the pursuit is more or less arcane today than it was 15 years ago, for Heinke and his ilk, as long as producers continue to sample, they'll continue sleuthing.
-- Oliver Wang
Photo: Mobb Deep. Credit: Sony Music
Hope he doesn't get sued.
Zek- @ZeakyZek
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Re: Le Sampleur et Le Samplé .
Pas evident mais j'avoue cette melodie reconnaissable entre mille..
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Re: Le Sampleur et Le Samplé .
Stevie Wonder, sans doute le mec le plus samplé.
Zaibacker- Commercial chez Ricard
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Re: Le Sampleur et Le Samplé .
Zek a écrit:Le mystère du sample de "Shook Ones Part II" enfin résolu !!A couple of weeks back, “Bronco,” a member of the hip-hop forum the-breaks.com, helped solve a musical mystery dating back to 1995: From where did Mobb Deep sample the bass line for “Shook Ones Part II”? This may seem like insider hip-hop baseball — and it is — but within the subculture of sample sleuths who care about such things, this was a Really Big Deal.
“Shook Ones Part II,” from “The Infamous” album, is Mobb Deep's most-cherished hit, so iconic that when Eminem needed a draught of sonic courage in “8 Mile,” he turned to it, with its distinctive tick-tock drums and dark, minor-key bass line.
Except, it turns out, the source of that bass line wasn't a bass line at all, one reason the sample eluded discovery. The longer “Shook Ones Part II” kept its secrets, the more it became a holy grail for sample seekers, complete with debated theories and false leads. In solving this cold case, Bronco (born Timon Heinke) and his revelation harkens to a seemingly bygone era of competitive sampling and sourcing.
In the late 1980s, as affordable digital samplers such as E-mu's SP-1200 and Akai's MPC-60 entered the market, beatmakers discovered the creative potential of looping and manipulating bits and pieces of music from other artists' recordings, called “samples,” to build new songs. They sought out unused sounds on increasingly obscure records to stay ahead of their peers — and possibly copyright attorneys — and sample hounds followed just as intensely. The adage that “knowledge is power” gave samples cultural capital — DJs could build sets using “originals” while vinyl sellers could mint small fortunes by selling records sporting “known” samples.
This quest for knowledge inspired self-described “professional computer geek,” Blaine Armsterd to create the Sample FAQ in 1994. It was a database of original samples sourced from his record collection, album-liner notes and user contributions culled from the pre-www “newsgroups” of the early Internet frontier. In an ironic case of intellectual property theft, the FAQ eventually became so definitive that someone began selling bound bootleg copies of it, retitled “The Holy Book of Hip-Hop.”
By the time Armsterd turned the FAQ into the-breaks.com in 2003, it had documented almost every major rap sample of the '80s and '90s, save for a handful of famous holdouts, including “Shook Ones Part II,” Raekwon's “Ice Cream” and Nas' “Nas Is Like.” Armsterd had ceased doing much sourcing but his forums' users stayed vigilant and one by one knocked most of these mysteries down.
However, what the Internet giveth, the Internet can taketh away. The cultural capital that came with mastering sample knowledge was premised on scarcity, both of the records themselves and simply knowing about them. The social media revolution of the last 10 years has made scarcity irrelevant; you can download a file containing every sample Mobb Deep used on “The Infamous” in less time than it takes to listen to “Shook Ones Part II.”
Ethnomusicologist Joseph Schloss, author of “Making Beats: The Art of Sample-Based Hip-Hop,” suggests that the Internet-powered ubiquity of sample information has diminished its value. “You can find both the information and the recording online, so you can satisfy that urge without buying the record or even working very hard,” says Schloss, adding, “ironically, it almost seems that what we miss in retrospect is the work itself, rather than the rewards.”
Sometimes “the work” comes through chance. Heinke cracked the code of “Shook Ones Part II” while listening to “Jessica,” a 1969 recording by Herbie Hancock. It turns out that Mobb Deep rapper-producer Havoc took a piano melody from the song and slowed it down at two different pitches to create a two-bar loop more reminiscent of a bass guitar than keyboard. After Heinke announced his discovery, another Internet denizen, “Hawkeye,” created a sound file that re-creates that transformation process.
Is this unveiling the end of an era? Sample-based production — though hardly dead — no longer dominates hip-hop's aesthetics, and artists still known for extensive sampling, such as Kanye West, do so with full credits listed in the liners. There's little mystery left when a video playing all the samples used on West's “My Beautiful Dark Twisted Fantasy” can appear on YouTube the day after the album's release.
At least with “Shook Ones Part II,” Schloss suggests that this “residual case” finally has some closure, “like an antique collector finally completing a set.”
Appropriately, Heinke — who hails from Germany — was asked via email why he remains passionate about sourcing, and he compared it to “collecting stamps. It's like finding a Blue Mauritius [a prize amongst philatelists]. We're all nerds in here.”
Surely, sample sourcers have always been minutiae-obsessed, and whether the pursuit is more or less arcane today than it was 15 years ago, for Heinke and his ilk, as long as producers continue to sample, they'll continue sleuthing.
-- Oliver Wang
Photo: Mobb Deep. Credit: Sony Music
Hope he doesn't get sued.
trop trop marrant le "enfin résolu"
tar-t- Au dessus c'est Zalem
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